6 Festival du Bois Saturday, February 26, 2005 isis Coquitlam vous invite a «Afficher votre fierté francophone». Une nouvelle campagne touristique mettant en valeur Maillardville et New tourism campaign leverages Maillardville and Francophone community Lat you Frekcuiess oft communities, involve new business partners and create an annual event every March leading up to a major celebration during the 2010 Olympics. “Flaunt your Frenchness” is a fun approach to celebrating Canada's French heritage, whether it’s based on the Acadian community, Manitoba's St. Boniface, Quebec or Parisian French, everyone will be encouraged to celebrate their personal Joie de Vivre. PARTNERS: City of Coquitlam, Citysoup.ca, Société Maillardville-Uni, Société de développement économique, Place Maillardville, ‘express du Pacifique, Alliance Frangaise, Place des Arts, Radio Canada and Coquitlam Heritage Society. ACTIVITY PROGRAM FLAUNT YOUR FRENCHNESS CAMPAIGN WEEK Monday, February 28, 2005 2:00pm to 4:00pm Place des Arts, Heritage Square Come and be part of our “Flaunt your Frenchness” campaign. Explore the world at Place des Arts with the Boris Sichon Exhibit. Visit Mackin Heritage Home and Toy Museum. Presented in collaboration with Places des Arts and Coquitlam Heritage Society, 1120 Brunette Avenue (Heritage Square), Coquitlam, Tel: 604.664.1636 /Museum Tel: 604.516.6151 In a celebration of its rich Francophone culture and heritage, Coquitlam is calling on residents and visitors to “Flaunt their Frenchness” as part of a new tourism campaign being launched in partnership with local, regional and international French community organizations. The new campaign ties in with Coquitlam's goal to revitalize Maillardville and leverage opportunities stemming from the 2010 Olympics.The Olympic Games share Canada's two official languages -English and French - and as the home to this BC’s largest Francophone community we have a unique opportunity to showcase our city's rich Francophone culture.The "Fiaunt your Frenchness" campaign is about celebrating whatever your “Frenchness” is, whether it's French language, French ancestors, French fashions or a preference for French food. The campaign organizers are all on board to start coordinating the first ever "Flaunt your Frenchness" week, which will run the first week of March 2005. During the week, residents and visitors alike will be encouraged to participate in French activities throughout Coquitlam. The grand finale to the Flaunt week each March will be the Festival du Bois in Maillardville/Coquitlam. The partners will also be discussing opportunities to revitalize Maillardville. As the campaign gains momentum, the project partners will explore opportunities to extend the celebration into other Como Lake Fishing Derby Sunday, May 29 Grand Parade Sunday, June 12 Teddy Bear Picnic Sunday, June 12 Blue Mountain Music Festival July 16 & 17 Nous vous souhaitong grand succés a l'occasion du 16e Festival du Bois. Our best wishes for a successful 16™ Anniversary Festival du Bois from your community festival partner fiénenent francophone » COQUITLAM, C.-B., le Vendredi 6 octobre 2004 — Pour souligner la richesse de son héritage et de sa culture francophone, Coquitlam appelle citoyens et visiteurs a «Afficher leur fierté francophone», dans le cadre d’une nouvelle campagne touristique lancée en partenariat avec les organismes communautaires et francophones tant au niveau local, régional qu’international. Cette nouvelle campagne se situe a l’intérieur de ce projet global de la ville de Coquitlam de revitaliser Maillardville tout en profitant des opportunités qu’apportent avec eux les Jeux olympiques de 2010. Le théme de cette campagne est autour de la célébration de la «Francophonie» sous toutes ses formes, que ce soit par le biais de la langue, des origines frangaises, de la mode ou de la cuisine frangaise. Les organisateurs de cette campagne sont déja préts pour mettre en place les activités de la premiére semaine « Affichez votre fierté francophone», qui se tiendra pendant la premiére semaine de mars de l’année 2005. Pendant celle-ci, les citoyens comme les visiteurs seront encouragés a participer aux activités a thématique frangaise a travers tout Coquitlam. Le grand clou de cette semaine se tenant en mars sera bien entendu le Festival du Bois de Maillardville/Coquitlam. Les divers partenaires auront également |’occasion de discuter des opportunités offertes de Como Creek sa communauté francophone. revitalisation de Maillardville. Au moment ou la campagne aura atteint sa vitesse de croisiére, ce sera le moment pour les partenaires de réfléchir a l’idée d’étendre ces célébrations a d’autres communautés, d’impliquer de nouveaux partenaires financiers et de créer un événement annuel ayant lieu a chaque mois de mars nous conduisant jusqu’a l’événement majeur que représenteront les Jeux olympiques 2010. PARTENAIRES: City of Coquitlam, Citysoup.ca, Société Maillardville-Uni, Société de développement économique, Place Maillardville, L'express du Pacifique, Alliance Frangaise, Place des Arts, Radio Canada et Coquitlam Heritage Society . PROGRAMME D’ ACTIVITES DE LA CAMPAGNE FIEREMENT FRANCOPHONE Lundi, 28 février , 2005 14h00 a 16h00 Place des Arts, Heritage Square Participez a la campagne «Flaunt your Frenchness /Fiérement francophone» en venan t découvrir le monde a la Place des Arts avec |’exposition de Boris Sichon et visiter le musee Mackin Heritage Home et Toy Museum. Prése té en colalbora tion avec Place des Arts et Coquitlam Heritage Society, 1120 Brunette Avenue, Coquitlam T: 604.664.1636 / M usée - T: 604.516.615 LEO MARC BRUNEAU Making Home Selling Fun. A Votre Service At Your Service The Léo Bruneau Home Selling Team REM|RBK All Points